• Lorem ipsum

Retourneren, ruilen of annuleren
Daar doen we niet moeilijk over. U kunt binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen uw aankoop retourneren. U heeft vanaf het moment van uw retourmelding nog 14 dagen de tijd om uw producten terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in de originele verpakking geretourneerd worden. Wilt u uw aankoop annuleren, maar het product is al verzonden door onze vervoerder? Dan zijn de retourkosten voor uw eigen rekening.

Stappenplan bij annuleren
1. Meld uw annulering aan bij onze klantenservice, via [email protected].
2. In geval van annulering nadat het product al door ons is verzonden kunt u onderstaande stappen volgen (retourneren).

Stappenplan bij retourneren: reguliere PostNL zending met kleine pakketten
1. Meld uw retourzending aan bij onze klantenservice, via [email protected] of 085-1306878.
2. Schaf een verzendlabel aan via www.postnl.nl/tarieven. De retourkosten zijn voor uw eigen rekening.
3. Retouradres: Fulfilment Achterhoek, Edisonstraat 58, 6902 PK Zevenaar.
4. Plak het verzendlabel op de originele verpakking.
5. Geef het pakket af bij een PostNL locatie bij u in de buurt.
6. Bewaar uw verzendbewijs. Hier staat een Track & Trace code op waarmee u de retourzending kunt volgen.

Stappenplan bij retourneren: pakket groter dan 176x78x58 cm en/of zwaarder dan 30 kg
1. Meld uw retourzending aan bij onze klantenservice, via [email protected] of 085-1306878.
2. Wij vragen onze vervoerder DutchNed om een ophaalopdracht voor u in te plannen.
3. De retourkosten voor deze service bedragen €75,- en zijn voor uw eigen rekening.  
3. Kies een doordeweekse dag voor ophalen. Het is belangrijk is dat u die gehele dag beschikbaar bent.
4. Zodra wij uw retour hebben ontvangen krijgt u van ons een bevestigingsmail.
Uiteraard kunt u ook via een andere vervoerder zelf de grotere pakketten retourneren naar ons magazijn bij Dutchned in Zwaag. Dit is geheel naar eigen keuze.

Wij zorgen ervoor dat het bedrag van uw geretourneerde producten wordt teruggestort op uw rekening, uiterlijk binnen 14 dagen. Dit gebeurt op dezelfde manier waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht. De kosten van de retourzending zullen wij verrekenen met het terug te storten bedrag van uw bestelling. Wij vragen hiervoor uw begrip. 

Veelgestelde Retour Vragen 

Hoe retourneer ik zo veilig mogelijk?

 

Verpak de goederen in de originele verpakking. En waar nodig extra verpakkingsmateriaal om beschadiging te voorkomen. Zodat u het volledige koopbedrag terug kan ontvangen als wij de producten zonder schade in ons magazijn hebben gekregen. Door in de originele verpakking te retourneren is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Verwijder waar nodig het oude verzendlabel van de originele verpakking.

Heeft u de originele verpakking niet meer in huis?

 

Geen probleem, we bekijken de staat van het teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is, dit kan oplopen tot maximaal 25% van de aankoopprijs.

Krijg ik na het retourneren het volledige aankoopbedrag terug?

 

Bijna altijd wel. Maar het is logischerwijs wel afhankelijk van de staat van uw product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om uw product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Zo kunnen we iemand anders nog blij maken met een nieuw product. Anders bepalen we aan de hand van de staat van het product wat de waardevermindering is.

Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?

 

Dan is het product waarschijnlijk niet in de originele staat teruggestuurd. In dat geval bepalen we aan de hand van de staat wat de waardevermindering is. De waardevermindering kan oplopen tot maximaal 25% van het aankoopbedrag.

Het uiteindelijke bedrag dat u terug ontvangt wordt bepaald door twee dingen:

1. De waardevermindering van het product. Deze is gebaseerd op drie factoren:

• beschadiging van het product

• beschadiging van de verpakking

• compleetheid van het product

2. De kosten die gemaakt moeten worden om het product opnieuw te verkopen.

Denk hierbij aan het maken van duidelijke foto’s en een goede omschrijving voor tweede keuze producten die wij via een ander kanaal moeten aanbieden. Deze kosten zijn €7,50 en worden samen met de waardevermindering ingehouden.

Zijn er nog andere kosten verbonden aan het retourneren of ruilen?

 

De verzendkosten voor het retourneren of ruilen van de producten zijn voor uw eigen rekening. U dient er zelf voor te zorgen dat, als wij de producten weer retour ontvangen, deze als nieuw verkocht kunnen worden. Het is daarom belangrijk dat de zending retour gaat in de originele verpakking. Om schade tijdens transport te voorkomen is het noodzakelijk dat u de retourzending goed en zorgvuldig verpakt. Als de producten beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten behouden wij het recht deze kosten in rekening te brengen.

De kosten van de retourzending (indien via onze vervoerder geretourneerd) zullen wij verrekenen met het terug te storten bedrag van uw bestelling. Wij vragen hiervoor uw begrip.

U kunt ook de producten zelf terugbrengen naar ons magazijn. Ook kunnen wij het voor u laten ophalen voor 75 euro.

Zelf de producten terug brengen?

 

U kunt uw retourzending, op afspraak, ook kosteloos afgeven bij ons magazijn. Wij verzoeken u uw komst vooraf aan te melden bij de klantenservice, zodat zij het magazijn op de hoogte kunnen stellen van uw komst. Dit om teleurstelling te voorkomen en u niet voor een dichte deur staat. U ontvangt bij de afgifte van uw producten een schriftelijke bevestiging.

Wij zorgen er dan voor dat het bedrag van uw geretourneerde producten wordt teruggestort op uw rekening, uiterlijk binnen 14 dagen. Dit gebeurt op dezelfde manier waarop de oorspronkelijke transactie is verricht.

Ik heb een verkeerd of beschadigd product ontvangen
Ondanks onze uiterste voorzorgsmaatregelen kan het helaas gebeuren dat een product toch schade oploopt voor- of tijdens de bezorging. Ook komt het een enkele keer voor dat u het verkeerde product ontvangt. Mocht u een beschadigd of verkeerd product hebben ontvangen, neem dan binnen 5 dagen na ontvangst contact op met de klantenservice. Wij dragen er zorg voor dat u het juiste, onbeschadigde product zo spoedig mogelijk ontvangt.

Voorwaarden voor het retourneren en ruilen

  • Een retour of ruil reden opgeven is niet verplicht binnen 14 dagen
  • Retourkosten komen voor uw eigen rekening
  • Na aanmelding van uw retourzending heeft u nog 14 dagen de tijd om het te retourneren
  • U dient er zelf voor te zorgen dat wij de producten weer retour ontvangen
  • Grotere tuinmeubelen worden opgehaald door een speciale meubeltransporteur
  • Het is verplicht de zending te retourneren in de originele verpakking
  • Om schade tijdens het transport te voorkomen is het noodzakelijk dat u het pakket goed en zorgvuldig verpakt
  • Wij betalen het volledige aankoopbedrag terug incl. eventuele verzendkosten voor de heenzending
  • Bij defect: wij zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing of een vervangend product
  • Transportschade moet binnen 5 werkdagen na aflevering gemeld worden om aanspraak te kunnen maken op de garantie, voorzien van foto's van de transportschade

Retour adres

  • Fulfilment Achterhoek
  • Edisonstraat 58
  • 6902 PK Zevenaar Holland

Zie ook onze algemene voorwaarden
Zie ook onze garantie bepaling

Zie ook het herroepingsformulier (hiermee kunt u aangeven dat u van de koop afziet. Dit is niet verplicht, een email, telefoontje of via uw account is voldoende)

Heeft u nog vragen?
Heeft u nog een vraag voor ons dan willen wij u graag uitnodigen op onze contact pagina